laatste paar dagen en nu: Weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marijke Vos-Geurtsen - WaarBenJij.nu laatste paar dagen en nu: Weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marijke Vos-Geurtsen - WaarBenJij.nu

laatste paar dagen en nu: Weer thuis

Door: LeoenMarijkeopweg

Blijf op de hoogte en volg Marijke

30 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

28-06-2011
Gisteravond laat nog even gekeken hoe de incheckprocedure is voor de ferry naar Hirsthals, daar werden we niet blij van: in de periode 15juni/15aug. moeten passagiers met auto 90(!) minuten vóór vertrek aanwezig zijn! Dat betekende dat we geen ontbijt konden gebruiken want het hotel-restaurant ging pas om 06.30 uur open, en op die tijd moesten we ons dus al hebben gemeld want afvaart staat gepland om 08.00 uur! Een beetje gestrest ging dus gisteravond het licht uit.
Maar kort en goed, we hebben het gehaald! Dachten wij dat we vroeg waren, nee er stonden al tig rijen te wachten, wij mochten aansluiten in rij 17! Maar we mochten aan boord, en wat een mensen (en kinderen) waren aan boord, tikkertje en verstoppertje spelen in de gangpaden: grote pret. De overtocht zou tot 11.15 uur duren, en om tegen 12 uur waren wij eindelijk van boord.
We hebben een voorspoedige reis gehad tot aan Hamburg, toen gaf Truus aan dat de route gewijzigd werd op basis van de actuele verkeerssituatie. Tot 3 keer toe was dat het geval en zijn we binnendoor ‘getruusd’. Tussen Hamburg en Bremen was het één doffe ellende. Vóór vertrek naar Noorwegen hadden we al bedacht ergens na Bremen te zullen overnachten, in Bad Zwischenahr om precies te zijn, daar stikt het van de hotels. Vanavond om 20.15 uur bij het 5e hotel hadden we eindelijk beet, er was een kamer beschikbaar. We moeten nog maar afwachten of het slapen wordt: het is bloedheet (om 23.30u nog 31gr.C!) en de kamer ligt aan de doorgaande weg, met best nog veel verkeer.
Maar we hebben even verderop in een restaurant in de tuin heerlijk gegeten en onze droomvakantie op waardige en gepaste wijze afgesloten. Morgenavond als alles meezit weer in ons eigen bed slapen en terugkijken op een heerlijke vakantie!
29/30-06-2011
Heerlijk geslapen in dat eenvoudige maar nette hotelletje aan die drukke doorgaande weg en na een prima ontbijtje de bullen weer ingepakt en op weg gegaan. Volgens Truus was de thuisbasis in ruim 300 km een feit. Inderdaad binnen een uurtje aan de grens met Groningen, waar we direct na de grensovergang een kopje koffie hebben genomen, we waren nog niet binnen of er kwam een enorme onweersbui over, toch nóg maar een bakkie, ten eerste omdat het zo lekker was, en ten tweede omdat die gigantische bui nog niet was overgetrokken. Na die pauze weer op weg en het leek wel of we de bui aldoor weer inhaalden, want we hebben flink wat stortbuien onderweg gehad. Ik denk dat Holland nu niet meer gebukt gaat onder de droogte, die heerste toen we een maandje geleden vertrokken;-)
We hebben een uitstapje gemaakt in de Flevopolder naar Waterparc Veluwemeer om te kijken waar we tijdens het familieweekend terecht gaan komen: We kunnen zeggen dat we daar zeer riant zullen logeren!
Omdat er rond Amsterdam verkeersopstoppingen waren wegens de dreiging voor een omvallende bouwkraan leidde Truus ons weer keurig om die ellende heen en omstreeks 16.30 uur reden we het parkeerterrein op. Meteen de auto uitgepakt en de wasmachine heeft inmiddels overuren gedraaid, er kwam nog net geen stoom uit;-) Heerlijk geslapen in ons eigen bed en vandaag begint het gewone leven weer, een paar eurootjes armer maar heel veel ervaringen rijker; hoogtepunt voor Leo: de ritten langs de fjorden met die prachtige uit- en vergezichten, en mijn absolute hoogtepunt natuurlijk de walvissafari met de potvissen, waar ik mooie plaatjes heb kunnen schieten!
Kortom: een reis om nooit meer te vergeten!

• 30 Juni 2011 - 14:28

Herman En Marijke:

Het was een aparte ervaring om tijdens onze zonvakantie jullie reis mee te beleven. We hebben er van genoten!!!!

• 01 Juli 2011 - 11:39

Hans En Ann:

Genoten van jullie verhalen en fotoos. Hier is ook weer het dagelijkse leven begonnen. Groet,